KMK ÚJ KÖNYVEK Katt a képre!!!

2021. október 4., hétfő

Földvári András: Ez az én világom

Földvári András a világ legtöbb országát már bejárta. Erről könyvet is írt, de most újra megosztja velünk az élményeit. Itt és most nemcsak a kalandokról van szó, hanem az emberekről is, akik felejthetetlenné tették ezeket az utazásokat.
Tartsatok a Blogturné három bloggerével és nyerjétek meg a kiadó által felajánlott nyereménykönyvet!

21. század kiadó
270 oldal
Besorolás: turizmus, utazás

Földvári András Magyarország legviláglátottabb embere újra mesél.

2020 egyik legnagyobb könyvsikerének szerzője újabb kalandjait osztja meg az olvasókkal a Föld legkülönbözőbb pontjairól.

Azonban ez a kötet több is színes és gyakran szórakoztató útleírásoknál. András történeteinek többségében fontos szerephez jutnak azok az emberek, akik felejthetetlen élménnyé varázsolták a magyar világjáró utazásait. Akik egy-egy gesztusukkal, életfilozófiájukkal, barátságukkal nem csak arra tanították a bolygó magyart, hogy a világ színes és érdekes, hanem azt is megmutatták neki, hogy az minden ellenkező híreszteléssel szemben jó is.

Ez a jó világ Földvári András világa, ahova újra vár mindenkit, aki fejben vagy akár a valóságban is útra kelne vele.

Azon kevés? vagy sok? szerencsés közé tartozom, aki személyesen is ismeri Földvári Andrást. Mivel az idegenforgalmi szakmában dolgozom én is, így egy ideig együtt dolgoztunk. Halk szavú, barátságos, mindig segítőkész kollégaként ismertem meg, akihez mindig lehetett fordulni, ha valami gondunk volt (repülőjegyes természetesen). Annyit tudtam róla, hogy légitársaságnál dolgozott (Malév) és valahányszor páran összeültünk, mindig érdekeseket mesélt. Bár gondoltam, hogy a szakmája miatt sokat utazik / utazott, de akkor még fogalmam se volt róla, hogy mennyi helyen járt. Aztán elkerült ő is attól a cégtől és én is, ahol együtt dolgoztunk, de Facebookon továbbra is ismerősök maradtunk. Ott láttam folyamatosan, hogy mennyit és merre utazott, hogy "celeb" lett (de nem a szó rossz értelmében). Majd megjelent az első könyve, ami sajnos elkerült (most van beszerzés alatt:))), de a második könyvét már én is megszereztem.

Mit is vártam ettől a könyvtől? Pontosan azt, amit kaptam. András rengeteg, érdekesebbnél-érdekesebb történetét. Mert ő tényleg tud mesélni és van is miről. Akár az "átkosban" utazott, akár manapság, vele mindig történt / történik valami. De mindenhol vagy van egy ismerős, vagy a kedves, barátságos modorának köszönhetően épp szert tesz egy újabb ismerősre / barátra, aki segít neki. Mert ez a könyv most erről szól. A sok utazás mellett azokról az emberekről, akik így vagy úgy, de részesei lettek András utazási élményeinek.

És miért imádtam ennyire ezt a könyvet? Mert a szerző, amellett, hogy izgalmas, néhol vicces, néha megható történeteket oszt meg velünk az utazásairól, de mellette mindenhol ad egy kis történelmi, földrajzi kitekintést is az adott helyszínről. És mennyivel könnyedebben veszi az ember ezeket az információkat, amikor nem száraz útikönyvből olvassa, hanem egy vicces / érdekes történet részeként!

Forrás
A könyv három részre tagolható. Az első részben azokat az élményeit osztja meg velünk András, aminek van valami magyar vonatkozása. Akár történelmi, akár személy szerinti. Hiszen azt mind tudjuk, hogy mi magyarok bármerre is járunk, valami magyar vonatkozást mindig találunk az adott helyszínen! Nekem anno az volt a legszürreálisabb élményem, amikor Yogjakartában a Borobudur tetején összefutottunk egy csapat helyi kisiskolással. Mivel elütöttünk a helyiektől, ezért megrohantak, fotózkodtak velem, mint valami celebbel :D és kérdezték, hogy honnan jöttünk. Én az esélytelenek nyugalmával mondtam, hogy Magyarországról. Erre felcsillant a szemük és azonnal kántálni kezdték, hogy Puskás! Puskás! Ennél nagyobb meglepetés azóta sem ért engem külföldön! :D

A második részben a szerző elmeséli, hogy hiába profi és gyakorlott utazó, azért ő is néha slamasztikába kerül. Nincs foglalás, nem megy a gép, nincs hely a gépen, lekési a járatot ésatöbbi. Ezt "megnyugtató" volt olvasni, hiszen ha vele, mint profival ez megtörténhet, akkor mi, kis utazók is megnyugodthatunk, ha valami nem úgy történik, ahogy szerettük volna. Persze ahhoz, hogy ezek a problémák megoldódjanak, emberekre, méghozzá segítőkész emberekre van szükség.
Ahogy anno velünk is történt. Régi utazó vagyok, nem először akartam gépre ülni. A Malév Budapest - Barcelona járatát késtük le úgy a barátnőmmel, hogy a kapunál ültünk és annyira belemerültünk a beszélgetésbe, hogy nem hallottuk, hogy a járat kaput cserélt és a gép elment nélkülünk. Pánikba estünk, mert egy elég drága rendezvényre mentünk, így az, hogy másnap menjünk, nem volt opció. Végül a reptéren dolgozó kedves Malévos jegyeladók voltak olyan segítőkészek, hogy a lekésett járat helyett áttettek minket egy átszállásos járatra, amivel fél nappal később, de végül kijutottunk. Mindezt ráfizetés nélkül, pedig nem lett volna kötelességük. Így kijutottunk rendezvényre és örök hálával gondolok azokra a hölgyekre, akik látták a pánikunkat és szó nélkül segítettek.

A könyv harmadik részében pedig a jóbarátokról ír András. Azokról, akikkel az utazás során vagy akik miatt utazott. És ebből nem volt hiány, hiszen ahogy fentebb is írtam, a szerző közvetlen, jószívű, barátságos személyiség. Nem nehéz vele összebarátkozni vagy kapcsolatba kerülni. Persze nem lehet kihagyni a családot sem, ők, bár mindig a háttérben maradnak, de András minden második - harmadik történetének aktív szereplői.

Összességében nagyon szerettem ezt a könyvet és biztos vagyok benne, hogy beszerzem az előző kötetet is. A szerző még azoknak is tud újdonságokat és érdekességeket mesélni, akik gyakorlott utazók, hát még azoknak, akiknek maximum a National Geographic műsora jut utazásként. Mindezt közvetlen hangnemben, már-már barátként meséli el, pontosan úgy, ahogy anno nekünk is mesélt, amikor a kollégákkal leültünk egy kávé vagy ebédszünetben egy kis baráti csevelyre.

Mindenkinek ajánlom!

Borító: Tetszik, látványos, figyelemfelkeltő, utal a tartalomra

Szárnyalás: az érdekes történetek

Mélyrepülés: -

Értékelés:

Ha megtetszett, ITT megrendelheted!

Nyereményjáték:
Földvári András egyik szenvedélye az utazás mellett, hogy abban az országban, ahol jár, lefotózza magát egy olyan autóval, amelyik az adott országra jellemző rendszámtáblával rendelkezik. Minden blogon mutatunk egy fotót, amelyen Földvári András látható egy rendszámtáblával. Nektek azt kell kideríteni, hogy vajon milyen országban járhatott. Megfejtésként az ország nevét kell beírnotok a Rafflecopter megfelelő sorába.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)